Met deze boodschap besloot emeritus hoogleraar André Thomsen een geslaagd rendakaffee op 4 oktober. Hij trok deze conclusie samen met de nestors Jim Schuyt, Pieter Knaapen, Frans Adriaanse en Charles Jorna, nadat zij tijdens het rendakaffee met 45 professionals uit de bouw- en renovatiewereld in gesprek gingen over het thema ‘de serie van één’.
De middag werd ingeluid door Frank Metsemakers, die namens woningcorporatie Woonbedrijf het thema 'de serie van één' introduceerde. Woonbedrijf streeft er als corporatie naar om de klant bij deze serie van één te laten bepalen wat de aard, omvang en het moment van kwaliteitsaanpassing wordt, tegen een goede kosten-kwaliteitverhouding.
Vervolgens konden de aanwezige professionals van woningcorporaties, aannemers, adviseurs en industrie zelf aan de slag, door te discussiëren met vakgenoten aan de hand van drie stellingen:
1. Jouw klant is mijn klant,
2. Het proces, niet de techniek staat centraal, en
3. De woningcorporatie moet de communicatie tussen de aannemer en de bewoner faciliteren en monitoren.
"Kijk samen naar dezelfde (eind)klant, in plaats van naar boven of beneden in de keten", zo stelde Thomsen tegenover vakgenoten die bijeen waren gekomen in Grand Café Usine in Eindhoven. "Er zijn al zo veel goede oplossingen, maar niemand gebruikt ze. Het zou al zo veel helpen als we wat vaker gingen kijken bij elkaars buren", luidde zijn advies aan de markt.
Houd renda in de gaten voor het volgende rendakaffee!
Bekijk ook de foto's van het rendakaffee op 4 oktober.
Reacties