Log in
inloggen bij
Hulp bij wachtwoord
Geen account?
shop word lid
Home / Columns / Artikelen

De Marketing van duurzaamheid

- 15 december 2010

Of het nu gaat over duurzame energie, energiebesparing of duurzaam bouwen, bij discussies over deze onderwerpen wordt al snel gesproken over de terugverdientijd van een maatregel. Bij de uiteindelijke beslissing is deze terugverdientijd bijna altijd het doorslaggevende argument. Dat lijkt logisch, maar is dat wel zo? Bij de aanschaf van dure merkkleding komt de terugverdientijd nooit aan de orde en ook niet als in de entree van een kantoorgebouw een dure granieten vloer wordt geplaatst. Blijkbaar is de prijs soms van ondergeschikt belang. Maar waar gaat het dan wel om? Edward Prendergast en Peter Erdtsieck hebben een internationaal onderzoek naar de marketing van duurzaamheid geleid en gingen op zoek naar succes- en faalfactoren bij de marketing van duurzaamheid.

Volledige bericht lezen?

Het volledige item is gratis beschikbaar voor onze leden.
Nog geen lid? meld u aan bij ons netwerk.

Reacties

bekijk ook
x Met het invullen van dit formulier geef je Renda en relaties toestemming om je informatie toe te sturen over producten, dienstverlening en gerelateerde zaken. Akkoord
Renda ©2025. All rights reserved.

Deze website maakt gebruik van cookies. Meer informatie AccepterenWeigeren